سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشارات و تنبیهات


کشف حجاب از زمان عمر بن خطاب تا امروز....

کشف حجاب یکی از موثرترین عوامل برای برهم زدن جامعه و قوانین و مقررات اسلامی می باشد چونانکه باعث جاذبه جنسی می شود ،از انجایی که بیشترین جاذبه از طریق دیدن حاصل می شود وبیشترین زیبائی‌ها و طراوت‌هایی که جذب محبّت و شهوت می‌کند، از طریق چهره می باشد، لذا استعمارگرِ ممالکِ اسلامی از راه‌های گوناگون توسط دست نشاندگانِ خود به ترویج و گسترش بی حجابی می‌پردازند.واین نقشه شوم از حاکمان واستعمارگران گذشته تا به امروز رواج داشته است.

مسأله حجاب زن از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است که ناچار باید توجّه خاصّی به آن مبذول داشت.

 پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و انحراف از خط ولایت و خلافتِ‌ آن بزرگوار از مقرِّ اصلی وبر حقّ خود (یعنی: امیرالمؤمنین) ودیگر ائمه دوزاده گانه که مفسّر ومبیّن قرآنند به دیگران، مسأله حجاب زن نیز دچار تفسیر غلط گردید. و از سویی هرج و مرج جنسی که تمام قوانین و انضباط‌ها و نظم‌ها و از جمله برنامه‌های اسلامی مربوط به امور خانوادگی را بر سر امور شهوانی می‌نماید، از طریق بی‌حجابی وبدحجابی به آسانی تحقق پیدا می‌کند.

برای مثال:

روزی عمر بن خطاب کنیزی که سرش را پوشانده بود، با شلاّق خود کتک زد و گفت: خود را شبیه زنان آزاد نکن. 1

چراکه عمر بن خطاب «چادر» که در آیه سوره احزاب به «جلباب» تعبیر شده را به «مقنعه» و «خمار» تحریف کرده، با اینکه دستور «مقنعه» جداگانه در سوره‌ نور ذکر شده:

«وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى‏جُیُوبِهِنَّ» 2

یعنی: «باید زنان مؤمنه مقنعه بر سر کرده و تا گریبان و سینه بیاندازند.»

وگفت: این پوشش قرآنی تنها نشانه‌ای برای زنان آزاد است، تا از بَردِه‌ها متمایز شوند و با این نشانی کسی متعرض آنان نگردد. 3

در حالی که آیه شریفه اصلاً سخنی از زنان آزاد و زنان بَرْدِه(حرائر واِماء) به میان نیاورده است.

واین تحریف غلط بین پیروان او رواج پیدا کرد...

ایه شریفه«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلاَبِیبِهِنَّ» 4

یعنی: «ای پیامبر! به ازواج خود و دخترانت و زنان مؤمنین بگو بر فراز همه خود، گوشه‌های چادر را به هم نزدیک کنند.»

ودیگرآنکه قرآن بلافاصله و صریحاً دلیل و علّت این حکم را بیان می‌فرماید:

«ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلاَ یُؤْذَیْنَ»

یعنی: «این کمترین مقداری است که زن شناخته می‌شود تا آنکه اذیت نشود».

یزید بن معاویه

«نقشه کشف حجاب» که از روز عاشورا پس از شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران فداکارش و تاراجِ اموال و اثاثیه آن حضرت و اهل بیتش شروع شد و چادر و مقنعه از سر زنها دربودند،یزید بن معاویه از اول نقشه بی‌حجاب کردن زنان را کشیده بود و برای عملی کردن آن از اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیه واله) شروع کرد.

یزید بن معاویه که یکی از شاخه‌های شجره ننگین بنی امیّه است و در قرآن به عنوان «شجره ملعونه» یاد شده است،پیامبر اکرم (صلوات الله علیه واله) در خواب دیدند و از دیدنش آشفته و ناراحت بیدار شدند.

آن حضرت در خواب دیدند: بوزینه‌ها ومیمون‌هایی در محراب ومنبرشان بازی می‌کنند، وبر روی هم می‌جهند و شهوت رانی می‌کنند، لذا ناراحت و غمگین بیدار شدند، آنگاه آیه نازل شد که:

?وَإِذْ قُلْنَا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَهً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَهَ الْمَلْعُونَهَ فِی القُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ‏فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیَاناً کَبِیراً. 5

یعنی: «(ای رسول ما!) هنگامی که به تو گفتیم: پروردگارت بر همه مردم احاطه دارد و قرار ندادیم آنچه در خواب به تو نشان دادیم جز آزمایشی برای مردم و شجره ملعونه را و ما آنها را از عواقب آن می‌ترسانیم ولی زیاد نمی‌کند آنها را جز طغیانِ بزرگی.» 

این آیه نازل شد و از بنی امیّه به عنوان «شجره ملعونه» یاد کرد و خبر داد از طغیان بزرگ آنها بر اسلام. 6

همه این آفات در صورتی است که مرد و زن به طور آزاد چهره یکدیگر را ببینند، چون در چهره انسان زیبائیهایش متمرکز است.

ولی قرآن دستور داده: زن از غیر محارم صورت خود را بپوشاند تا زیبائیهای چهره او برای نامحرم شناخته نشده، مجذوب او نشود، و در کمین او در نیامده که او را صید کند و چه بسا نابودش سازد.

قرآن به طور صریح در سوره احزاب، حکم پوشاندن صورت و علّت و راز این حکم را به طور فشرده ذکر کرده.

درحال حاضراستعمارگران دنیا برای نابودی اسلام با اندیشه ای با نام «فمنیسم »وارد عمل شده اند .

کشف حجاب با کمک اندیشه فمنیسمی با موضوعات:

·        خارج شدن زن از قید فرزند آوری

·        ترویج هم‌جنس‌گرایی

·        بحث خانواده، روابط خانوادگی..

·        مشارکت اجتماعی زنان

·        تلاش برای دریافت حقوق مساوی با مردان....

راهبردهاى استقلال طلبانه ى فمنیست ها تا بدان جا پیش رفته است که به اعتراف امریکاییان:

فمنیست ها به طور ضمنى یا صراحتاً این باور را گسترش داده اند که آزادى زنان باید با رهایى آنان از خدمت به کودکان و نیز مردان آغاز شود. بر این اساس، مى توان ادعا کرد که با بسط اعتقادات فمنیستى، ما از دین دارى عاطفى که باعث مى شود زنان از نقش مادرى خود بیش ترین رضایت خاطر را داشته باشند، فاصله گرفته ایم.7




منابع:

1           بن ابی شیبه، عن انس، قال: رأی عمر جاریهً مقنّعه، فضربها بدرّته، وقال: القی القناع لا تشتبهنّ(تشبّهین.خ.ل) بالحرائر.

   2             سوره نور آیه 31

                       3         ابن ابی شیبه، عن ابی قلابه، عنه، قال: کان عمر بن الخطاب لا یدع فی خلافته امهً تقنّع،  

                                  یقول:  انّما القناع للحرائرکی لا یؤذین.  ر.ک: «المصنف» ابن ابی شیبه الکوفی: ج2/ص135، «کنز العمّال» المتقی الهندی:   

                                ج15/   ص485، «الدرّ المنثور» جلال الدین سیوطی: ج5/ ص221.

4          سوره احزاب آیه 59

5         سوره اسراء آیه60

6         ابن جریر، عن سهل بن سعد: رأی رسول الله (ص) بنی فلان ینزون علی  منبره نزو القرده فساءه ذلک فما استجمع ضاحکاً حتی مات وانزل الله: ?وَمَا جَعَلْنَا  

الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَهً لِّلنَّاسِ?.

- ابن ابی حاتم، عن ابن عمر، عنهما: أنّ النبی (ص) قال: رایت ولد الحکم بن ابی العاص علی المنابر کأنّهم القرده وأنزل الله فی ذلک: ? وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَهً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَهَ الْمَلْعُونَهَ? یعنی: الحکم وولده.

- ابن ابی حاتم، عن یعلی بن مرّه، قال: قال رسول الله (ص) اریت بنی امیّه علی منابر الارض وسیملکونکم فتجدونهم اربا سوء واهتمّ رسول الله (ص) لذلک، فانزل الله: ?وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَهً لِّلنَّاسِ?.

- ابن مردویه، عن الحسین بن علی (ع)، عنهما، أنّ رسول الله (ص) اصبح وهو مهموم، فقیل: ما لَکَ یا رسول الله؟! قال: انّی اریت فی المنام کأنّ بنی امیّه یتعاورون منبری هذا، فقیل: یا رسول الله! لا تهتمّ فإنّها دنیا تنالهم فانزل الله: ? وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَهً لِّلنَّاسِ?.

ر.ک: «الدرّ المنثور» جلال الدّین سیوطی ج4/ص191، «المیزان» علامه طباطبائی: ج13/ ص149.

                 7        زنان و آینده ى خانواده»، فصلنامه ى کتاب زنان، ش 18، ص 242.

                           سبطین علیهما السلام

 


ارسال شده در توسط عمار بصیر